حديث تصادفي

بررسی شورولت Chevrolet SS 2014_SS 2014

حالا که سهم دولت در کمپانی جنرال موتورز زیر ۵ درصد است، خودروساز با فراغ بال بیشتری دست به تنوع و نوآوری در مدل‌های جدید می‌زند. این قضیه به خصوص در مورد شورولت، واقعیت دارد؛ جایی که در خط تولید خودروها، از «اسپارک» گرفته تا «سابوربان»، برای بهتر شدن عملکرد خود در تلاشند. جدیدترین خودروی لوکس و جنجالی، شورولت SS است که موتور کلاسیک V8 دارد و دیفرانسیل آن در عقب قرار گرفته است. این خودرو، برای مشتاقانی که درهای بیشتر، فاصله‌ی پاهای بیشتر در جلوی صندلی‌ها و محل قرار دادن وسایل بزرگتر می‌خواهند، همه چیز را درنظر گرفته و بیشتر از خودروهایی مانند کامارو و کوروت به فکر مشتریان خود بوده است. این خودرو در استرالیا تولید می شود.

http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-SS_2014_800x600_wallpaper_03.jpg

http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-SS_2014_800x600_wallpaper_04.jpg

خودروهای SS شورلت همواره خود را برای رقابت در مسابقات نسکار (NASCAR) آماده می‌کنند. بنابراین، شورلت SS مدل ۲۰۱۴ نیز از یک موتور V8 برای پیشرانه‌ی خود استفاده می‌کند. این موتور می‌تواند از مرز ۶۰۰۰ دور در دقیقه نیز رد شده به ۶۶۰ دور در دقیقه برسد و سوخت زیادی را به مصرف برساند. به جای تکنولوژی‌ جدید LT1، با مواردی مانند زمان سوپاپ متغیر و انژکتور مستقیم که در موتور کوروت به کار رفته، در این خودرو، از موتور LS3 V-8 استفاده شده است. این موضوع، باعث شده تا سازمان حفاظت محیط زیست، مالیات اضافه‌ای به اندازه ۱۳۰۰ دلار برای خریداران درنظر بگیرد و قیمت پایه این خودرو را به ۴۴ هزار و ۴۷۰ دلار برساند.

http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-SS_2014_800x600_wallpaper_06.jpg

http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-SS_2014_800x600_wallpaper_07.jpg

نسبت به کلاس خودرو، عملکرد آن در شتاب، آن‌طور که همه انتظار دارند نیست. شورولت SS مدل ۲۰۱۴ دارای وزنی برابر با ۱۷۸۳ کیلوگرم است. همچنین تایرهای بریج‌استون پوتنزا RE050A در آن به کار رفته اند و از سیستم گیربکس شش دنده اتوماتیک استفاده می‌کند. این موارد، در کنار ۴۱۵ اسب‌بخاری که نیرو محرکه موتور تولید می‌کند، باعث شده‌اند تا شورولت SS به سرعت شتاب گرفته و در مدت ۴/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین با این خودرو می‌توان تنها در مدت ۱۲/۹ ثانیه از خط یک‌چهارم مایل با سرعت پایانی ۱۷۸/۶ کیلومتر بر ساعت گذشت. بنابراین، کاملاً می‌تواند با کامارو رقابت داشته باشد و تنها حدود نیم‌ثانیه با C7 کوروت تفاوت دارد و از آن عقب‌تر است. البته اگر سیستم گیربکس دستی برای این خودرو ارائه می‌شد، می‌توانست برای تست پتانسیل درگ مفید باشد.

http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-SS_2014_800x600_wallpaper_09.jpg

http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-SS_2014_800x600_wallpaper_0b.jpg

http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-SS_2014_800x600_wallpaper_0a.jpg

اطمینان داشته باشید که سواری با SS همان حس و حال کامارو را خواهد داشت. تایر‌های بریج‌استون تا نیروی 0.95g، محکم به زمین خواهند چسبید؛ حرکت بدنه خودرو به آرامی انجام می‌شود و با این حد از چسبندگی، تنها یک اشاره برای پیچیدن کافی است. به لطف کمک فنرهایی که از کمپانی بی‌ ام و قرض گرفته شده‌اند، شورولت SS می‌تواند بر روی هر جاده ناهمواری، محکم و استوار به حرکت خود ادامه دهد. بدنه نیز، ساختاری صلب و بدون سر و صدا دارد. همچنین، سیستم کمک‌فرمان الکتریکی، هدایت اتومبیل را در سر پیچ‌ها و دور زدن‌ها، بسیار ساده می‌کند. شورولت SS قادر است تا از سرعت ۱۱۲/۶۵ به فاصله ۴۶/۶۳ متر، کاملاً متوقف شود که با اختلاف کم، نسبت به کوروت، فاصله توقف بیشتری دارد.

http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-SS_2014_800x600_wallpaper_12.jpg

http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-SS_2014_800x600_wallpaper_13.jpg

http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-SS_2014_800x600_wallpaper_0c.jpg

SS به فضای داخل کابین نیز اهمیت داده است. در صندلی‌های جلو، هوا جریان دارد و همچنین در آن‌ها از گرم‌کننده استفاده شده است. همچنین، تکیه‌گاه‌های این صندلی‌ها بسیار راحت هستند و شرایط خوبی را برای سرنشین فراهم می‌آورند. همچنین، پدال در وضعیت مناسبی قرار گرفته و پدال‌ شیفتر‌های پلاستیکی، احساس کنترل خوبی را ایجاد می‌کنند. به‌علاوه، ترکیبی از چرم منفذ‌دار، چرم جیر خاکستری، دوخت قرمز‌رنگ و بخش‌های کمی از پلاستیک سخت، فضایی دلپذیر در داخل پدید آورده است. شاید نکته منفی، استفاده نکردن از قابلیت بالا‌آمدن صفحه نمایش لمسی است که در بسیاری از سدان‌های جدید شورولت وجود دارد. سیستم «مای‌لینک» شورولت، با استفاده از مونیتور ۸ اینچی، قابل‌دسترسی است. ابزارهای دیگری نیز مانند سیستم ارتباطی «آن‌استار»، سیستم راهبری، ارتباط بلوتوث، پورت USB، رادیوی ماهواره و سیستم صوتی با ۹ اسپیکر، به صورت استاندارد در شورولت SS عرضه می‌شوند. صفحه نمایش، در هر لحظه، دور موتور، سرعت، جهت جغرافیایی، شتاب جانبی و دمای محیط را نشان می‌دهد. شورولت SS، اولین خودروی با عملکرد سطح بالایی است که سیستم دستیار پارک اتوماتیک را ارائه می کند. برای این منظور، از ابزارهای ایمنی شامل دوربین عقب، هشدار ترافیک جلو، عقب و کناره‌ها و هشدار عبور از خط‌‌ ‌کشی استفاده می‌شود. ترمزهای جلوی برمبو، خنک‌کننده‌های موتور و سیستم انتقال، چرخ‌های آلیاژ آلومینیومی و دیفرانسیل ضدّ لغزش، از دیگر لوازم استاندارد این خودرو به شمار می‌روند. شورولت SS از صندلی‌های مناسبی در عقب استفاده کرده و دو فرد بزرگسال یا سه بچه، می‌توانند از آن‌ها، بدون هیچ شکایتی، استفاده کنند.

http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-SS_2014_800x600_wallpaper_08.jpg

http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-SS_2014_800x600_wallpaper_0e.jpg

http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-SS_2014_800x600_wallpaper_0f.jpg

شورولت SS با طراحی زیبا و دل‌نشین، می‌تواند نظر هر علاقه‌مند به خودرویی را به خود جلب کند. ولی با این‌حال، استفاده از موتور LT1 و گیربکس دستی، این خودرو را به کمال بیشتری خواهد رساند. در ادامه ویژگی و نتایج بررسی، مرور می‌شوند.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۴۵۷۷۰ دلار (قیمت پایه: ۴۵۷۷۰ دلار).
  • نوع موتور: pushrod 16-valve V-8 ، بدنه و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی پورت انژکتوری.
  • گنجایش: ۶۱۶۲ سی‌سی.
  • قدرت: ۴۱۵ اسب بخار در ۵۹۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۶۲/۷ نیوتن متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶دنده اتوماتیک با پدال‌شیفتر .

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۹۲ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۷ متر.
  • عرض: ۱/۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۷ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۸۳ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۸/۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲/۹ ثانیه با سرعت ۱۷۸/۶ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۵۷/۴۹ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۶ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.95 g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۲/۳۸ لیتر در شهر و ۸/۲۵ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۱۹ لیتر در صد کیلومتر.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: Chevrolet ، ،
برچسب‌ها: Chevrolet SS 2014 , Chevrolet SS , Chevrolet , شورولت SS 2014 , شورولت , شورولت SS ,

تاريخ : سه شنبه 1 بهمن 1392 | 15:39 | نویسنده : Muhammad |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.